17.11.09

gud luck!

esok bebudak SPM n STPM dah start utk bertempur.harap2 sumenya baik.
student form 5 sekolah aku arie nie dh xdtg.ada yg dtg utk settlekan perkara yg xselesai lagi.
lagi pun class dh pun dikemas utk dijadikan class exa.so bebudak tu xde tempat nak dok kalau g sekolah.dewan sekolah xmuat utk menampung pelajar tingkatan 5 lebih kurang 200 lebih n form 6 dalam 80 lebih.

majlis restu student STPM diadakan rabu lepas.tapi aku xdapat join sampai habis coz aku ada hal lain.so ari jumaat program ngan budak SPM aku dapat ikut serta.walau bagaimana pun aku xdapat tengok motivasi yg dibuat oleh kak su coz aku terpaksa settlekan khemah akademik pelajar form 4.

lebih kurang kul 10 aku turun ke dewan utk mengacarakan majlis. pas wakil pelajar,wakil PIBG n pengetua berucap maka acara restu merestu pun bermula.mula2 biasa je.then bila ada student jumpa aku n nangis aku pun jadi sedih jugak.walaupun aku x mengajar bebudak nie tp mereka tetap jumpa aku. utk minta maaf dan doakan mereka.aku lihat keadaan dewan yg dipenuhi cikgu dan pelajar ting.5 dalam keadaan senyum,ketawa,menangis,sedih dan pelbagai perasaan yang masing2 rasa.

apa yg aku perhatikan, student lelaki dari kelas belakang ada yg menangis.bukan sorang dua tapi ramai.mereka mmg mengharapkan doa dan kemaafaan dari cikgu2.tp sebagai cikgu aku x pernah simpan perasaan benci apatah lagi dendam.kena faham jiwa mereka yg masih remaja.sebab aku dlu pun remaja.apa pun aku sentiasa doakan kejayaan mereka.

tak pernah aku lupakan juga adik lelaki tunggal kesayangan aku yg akan mengambil exam SPM bermula 18hb nie sampai bulan Disember depan.Along sentiasa doakan Dik Ai. harap dapat jawab dengan mudah dan baik.mudah-mudahan kejayaan sentiasa berpihak pada adik.

pic bebudak form 5 ketika program restu





belakang tu pengetua sekolah aku En. Abd Wahid

 



banyak salah ngan cikgu nie.hehe..........


cikgu2 tunggu turn utk pelajar minta maaf dan restu

No comments:

Post a Comment